В кухнята

Изяществото на простотата или суров шоколадов мус с 3 съставки

IMG_2988_1

Простите неща имат своето очарование. Да не кажа гениалност.

Ако успеете да разкажете и обясните сложен концепт с едно или две изречение( или още по-добре да го обясните на 5 годишно дете) то със сигурност добре познавате материята, за която говорите.

Наскоро ме попитаха какво е социометрия- област, която би трябвало добре да позванам, изучавла съм я, харесва ми и…не успях да я обясня просто и разбираемо с 2 изречения. Лошо. Значи все още не я разбирам.

Още си спомням първият ми приятен досег с физиката и химията, която ме накаря да ги захаресвам.. била съм на 13-14 години и попаднах вкъщи на два тома на Айзък Азимов. Първо прочетох този за химията. Просто.Точно. Ясно. Разбираемо. нещо което не се случи и през 5-те години от гимназията в които изучавах по 5 часа химия седмично и изпадах в нервна криза при неполучила се утайка.

 

Харесвам и простотата в готвенето. Въпреки че обичам различните съчетания от продукти, вкусове  и подправки. Има нещо гениално в простите вкусове…. Слънчеви домати, току що откъснати от градината, още топли от събраните лъчи и сирене от онази най-най страхотна мандра…..  Килограми с череши, които ядеш още от дървото…. Опеченият на жар картоф,  почернял отвън, още горещ го подхвърляш, за да почнеш да го ядеш…Задушени ароматни гъби с магданоз. Току що изпечени патладжани със сол и зехтин….

Или пък шоколадов мус ..без шоколад и само със 3 съставки. Съставки които поотделно са съвсем различни, може би даже скучни, но заедно..ах, заедно правят чудеса. И така ,ще ви трябват:

Продукти:

2 бр авокадо

– 2-3 с.л. рожков/ сурово какао *

– 1-2 с.л мед

 

* ( В повечето рецепти заменям какаото с рожков, тъй като освев мен всички десерти биват опустушени и от едно  почти 6 годишно обичащо сладко дете и едно едногодишно ядящо всичко. За да са children-friendly изпалзвам предимно рожков. За по-наситен шоколадов вкус обаче ви препоръчвам да използвате сурово какао)

IMG_3012_1

 

Просто сложете всичка в блендера, включете за няколко минути , за да получите достатъчно пухкава и кремообразна смес. Разсипете. Това е. Просто. Изящно вкусно.

 

IMG_2995_1

 

Вашият коментар